ایران و ونزوئلا در حاشیه اجلاس جی ئی سی اف با هدف گسترش همکاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه بین وزرای نفت ایران و ونزوئلا

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه اجلاس جی ئی سی اف با هدف گسترش همکاری در بخش‌های مختلف صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، در بخش صدور خدمات فنی، انتقال فناوری، ارائه خدمات آموزشی، آموزش نیروی انسانی و همکاری در بخش توسعه صنعت پالایش به امضای جواد اوجی، وزیر نفت و فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر امور خارجه ونزوئلا رسیده است.

گفتنی است؛ ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی ئی سی اف) امروز در دوحه قطر برگزار شد و ایران در بالاترین سطح در این نشست شرکت کرده است به طوری که رئیس جمهور به قطر رفته و در دومین روز سفر خود در ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت و سخنرانی خواهد کرد. وزیر نفت نیز به منظور همراهی رئیس جمهور برای شرکت در ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و همینطور مذاکرات در حوزه انرژی شنبه(۳۰ بهمن ماه) وارد دوحه شده است.

در یک نگاه تاریخی اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز نخستین بار در ۱۹ آوریل ۲۰۱۰(۳۰ فروردین ۱۳۸۹) به مذاکره درباره امکان برگزاری نشست سران جی ئی سی اف پرداختند و سپس در یازدهمین نشست وزارتی در دوم دسامبر ۲۰۱۰(۱۱ آذر ۱۳۸۹) در دوحه قطر تصمیم برگزاری نشست سران جی ئی سی اف را نهایی کردند. از زمان تاسیس این مجمع تاکنون ۲۳ نشست در سطح وزیران و پنج نشست در سطح سران برگزار شده است.

کارشناسان بر این باورند که این نشست و این مجمع حتی اکنون از اجلاس اوپک و خود اوپک نیز مهم تر است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.